BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
“Jeg sætter stor pris på, at der er en høj grad af medarbejderinvolvering i det daglige arbejde med og omkring borgerne. Man kan som en del af teamet få mulighed for at medvirke i forskellige arbejdsgrupper, og dermed sætte sit præg på de arbejdsgange, processer og tilbud som benyttes i arbejdet med borgerne”
Det fortæller Maria, der er en af de dygtige sagsbehandlere i Team Ydelse, Job og Ressourcer.
Velkommen til Team Ydelse, Job og Ressourcer
Vi er et team på 19 engagerede medarbejdere, hvoraf nogle beskæftiger sig med kontanthjælp, ressourceforløb og integration, mens andre varetager det tilhørende ydelsesområde.
Vi søger nu to nye kollegaer som primært skal arbejde med kontanthjælpsmodtagere, borgere i ressourceforløb over 30 år samt selvforsørgende integrationsborgere.
Vi arbejder med forskellige tilgange, men med ét fælles mål for øje: at bringe ledige borgere i job eller uddannelse samt bistå virksomhederne med den arbejdskraft, de efterspørger.
Hos os er der fokus på din faglige udvikling, hvilket bl.a. betyder, at vi har faste fora for f.eks. kollegial og ledelsesmæssig sparring, sparringsgrupper og teammøder, som du naturligvis bliver en del af.
Sådan bliver din hverdag
I din funktion vil du veksle mellem opgaver både med og uden myndighedsansvar.
Myndighedsopgaverne består af sagsbehandling, hvor du i et konstruktivt samarbejde med borgerne udarbejder målrettede planer, der understøtter borgernes vej mod job eller uddannelse. Sagernes kompleksitet spænder vidt og fordrer en høj grad af tværgående parallelle indsatser, som stiller krav til din evne til at samle trådene i sagsforløbene og sikre progression.
Derudover vil centrale opgaver være at
- afholde coachende og motiverende samtaler med borgerne
- koordinere og bygge bro til samarbejdspartnere, f.eks. behandlingssystemet, tilbudssteder mv.
Vi er på udkig efter dig, der
- er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
- har erfaring fra beskæftigelsesområdet
- har en anerkendende og motiverende tilgang til borgere, der står udenfor arbejdsmarkedet.
Ligeledes er du handlingsorienteret og tør tænke anderledes, når det kommer til at skabe indsatser, der virker i praksis.
Endeligt har du et digitalt mindset, som du kan bringe i anvendelse i dit daglige arbejde med borgerne.
Du kan også se frem til
- grundig onboarding med tilknyttet mentor og buddy, så du får en god start - både fagligt og socialt
- mulighed for flekstid og hjemmearbejde i det omfang, det passer med dine opgaver
- kort afstand til din nærmeste leder
- mange sociale aktiviteter - f.eks. sommerfester, julefrokoster, trivselsdage, aktiviteter i Kommunesport og vores personaleforening mv.
Har vi fanget din nysgerrighed?
Så glæder vi os til at modtage dit CV og din ansøgning senest onsdag den 8. maj kl. 8.00.
Vi forventer at holde samtaler torsdag den 16. maj.
Har du spørgsmål til jobbet, er du meget velkommen til at kontakte Teamleder Camilla Vutborg på telefon 28 94 83 66.
Løn og ansættelsesforhold
Der er én fast stilling på 37 timer ugentligt med tiltrædelse den 1. juli 2024.
Der er ét vikariat på 37 timer ugentligt med tiltrædelse den 1. august 2024. Vikariatet udløber den 30. juni 2025.
Jobbet er ikke af akademisk karakter. Løn- og ansættelsesforhold er efter gældende overenskomst med HK eller DS samt principperne for Ny Løn.
Gyldigt kørekort er påkrævet.
Forud for en eventuel ansættelse indhentes referencer.
Udarbejdelse af personprofil
Når du søger stillingen, giver du samtidig tilladelse til at få udarbejdet en personprofil, hvis du bliver indkaldt til samtale.
Personprofilen anvendes af ansættelsesudvalget som forberedelse forud for ansættelsessamtalen.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Thisted Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Erhverv og Beskæftigelse - Jobcenter Administratio, Skolegade, 7700 Thisted
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 09-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6025398