Tilbudsleder til Thisted Kommunes Rusmiddelcenter

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er det vigtigt for dig, at du arbejder et sted, hvor du kan gøre en forskel for mennesker med rusmiddelproblematikker? Og har du lyst til at udvikle dine kompetencer indenfor ledelse i et meningsfuldt job, der fagligt kan udfordre dig hver dag?

”Du bliver en del af en ny organisationsstruktur, hvor du får indflydelse på de faglige rammer, og kan være med til at præge vores kultur. Og vi glæder os til at byde dig velkommen!” Siger Tina, som bliver din nye områdeleder.

Velkommen til Thisted Kommunes Rusmiddelcenter

  1. leder af Thisted Kommunes Rusmiddelcenter vil du blive leder for et team af fagligt dygtige og engagerede medarbejdere, som brænder for at gøre en positiv forskel i borgernes hverdag.
Inden for søjlen Socialpædagogisk støtte og dagtilbud, som ledes af en områdeleder, vil du blive en del af en nyetableret ledergruppe med tre ledere ud over dig.

Geografisk holder Thisted Rusmiddelcenter i dag til på én matrikel, men deles på to i forbindelse med, at nye lokaler i ”Thyhallen – Sundhed, Fritid, Fællesskab” ibrugtages. Du får ansvaret for at drive denne forandring, og kommer til at have din gang på begge matrikler.

Rusmiddelcenterets kerneydelse er rådgivning og ambulant behandling til unge og voksne, som enten har et overforbrug, misbrug, er pårørende eller på anden måde har brug for rådgivning og vejledning omkring rusmidler.

Du kan læse mere om Rusmiddelcentret her: Thisted Rusmiddelcenter | Thisted Kommune

Din nye hverdag
Som daglig leder skal du sikre optimal udnyttelse af ressourcer til glæde og gavn for borgerne.

Dine primære opgaver er:
  • Faglig ledelse – lede, udvikle og kvalitetssikre vores indsats i samarbejde med medarbejdere, fagkoordinator og lederkollegaer.
  • Personaleledelse – Samarbejde, kompetenceudvikling, rekruttering og fastholdelse, forandringsledelse og arbejdsmiljø.
  • Administrativ ledelse – Økonomistyring, koordinering, planlægning, afrapportering og dokumentation.

Du er omstillingsparat og indstillet på, at der fortsat kan ske forandringer indenfor søjlen Socialpædagogisk støtte og Dagtilbud, som fra 1. januar 2024 er samlet under en områdeleder.

Dine kompetencer og din personlighed
Du har erfaring fra det specialiserede socialområde, samt en relevant sundheds- eller socialfaglig uddannelse, måske kombineret med anden relevant uddannelse. Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med ledelse og meget gerne indenfor misbrugsområdet.

Du har evnen til at yde faglig sparring til medarbejderne og kan naturligt udøve nærværende ledelse – selvom du nogle gange er på afstand. Du har føling med, hvordan både nye og erfarne medarbejdere løftes til selv at finde frem til de gode beslutninger og prioriteringer.

Du tænker i helheder og sammenhæng til andre indsatser, som ofte er en forudsætning i håndtering af borgernes rusmiddelsproblematikker. Du kan drive og skabe følgeskab omkring alle former for forandringer i en økonomisk presset virkelighed – både dem, du selv står bag og dem, der har baggrund i politiske beslutninger og prioriteringer.

Du kan være primus motor for en vellykket deling af rusmiddelcentret på to matrikler og implementering af journalsystemet CURA. Dermed er det en forudsætning, at du har flair for IT, kan begå dig i CURA og interesserer dig for, at medarbejderne arbejder med at kunne dokumentere borgernes udvikling og progressioner.

Du er selvstændig samtidig med, at du er en god holdspiller, der ikke tøver med at spille dine lederkollegaer gode. I din kommunikation og handlinger er du anerkendende, tydelig og troværdig og tro mod den organisation, du bliver ansat i.

Vi tilrettelægger din onboarding, så du bliver klædt på til opgaven.

Det får du hos os / Hos os får du
Fleksibilitet i det omfang opgaven tillader det, og indflydelse på opgaver, egen hverdag og arbejdstilrettelæggelse. Du får gode kollegaer – både fagligt og personligt - hvor der er en uformel stemning og omgangstone.

Er du vores nye tilbudsleder?
Ansøgere, der udvælges til samtale, vil få telefonisk besked umiddelbart efter ansøgningsfristen.

Vil du vide mere og løn- og ansættelsesforhold
Har du spørgsmål til stillingen kan du kontakte kommende områdeleder, Tina Vestergaard Sølvkjær, på telefon 41 42 02 35 eller på tvs@thisted.dk.

Det gælder også i forhold til spørgsmål omkring lønrammen.

Løn efter gældende overenskomst og principperne for Ny Løn.

Tiltrædelse den 1. marts 2024.

Ansøgningsfrist
Den 2. januar 2024 klokken 12:00

Første samtale foregår den 5. januar 2024 og anden samtale den 12. januar 2024.

Ansøgere, der går videre til 2. samtale, får tilsendt en personlighedstest, som skal besvares imellem de to samtaler.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Thisted Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Daghus Thisted & Drivhuset, Munkevej, 7700 Thisted

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 02-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5957872

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook