Socialrådgiver/-formidler til det specialiserede socialområde, Handicap og Socialpsykiatri

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du uddannet socialrådgiver/socialformidler og har en solid socialfaglig baggrund med en blanding af administrative og kommunikative færdigheder samt myndighedserfaring, så er det dig, vi er på udkig efter.

Handicap og Socialpsykiatri i Thisted Kommune søger tre socialrådgivere/socialformidlere 37 timer ugentligt, til faste stillinger, samt en socialrådgiver/socialformidler 37 timer ugentligt, til et vikariat.

Handicap og Socialpsykiatri varetager sagsbehandlingen inden for Servicelovens bestemmelser samt Barnets Lov og er opdelt i følgende teams

  • Børnehandicapteamet - børn med vidtgående fysiske og/eller psykiske handicaps
  • Modtagelsen – henvendelse ind i afdelingen
  • Psykiatri- og misbrugsteamet – voksne med psykisk funktionsnedsættelse og borgere med misbrug
  • Voksenhandicapteamet - voksne med fysisk og psykisk udviklingshæmning
  • Autismeteamet – voksne med autismediagnoser

De ledige stillinger er på voksenområdet i følgende teams: Modtagelsen, Voksenhandicapteamet samt i Autismeteamet. Vikariatet er i Psykiatri- og misbrugsteamet.

Det er vigtigt, at du kan navigere mellem flere opgavetyper på daglig basis, samt har interesse i arbejdet indenfor voksenområdet. Opgaverne vil være udredning og vurdering af borgers støttebehov, med udgangspunkt i voksenudredningsmetoden VUM 2.0, som vi er godt i gang med at implementere. Vi arbejder efter den recoveryorienterede tilgang med udgangspunkt i borgers ønsker, håb og drømme.

Vores forventninger til dine faglige kompetencer
  • Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler og har solid myndighedserfaring inden for voksenområdet
  • Du har interesse for og erfaring med det specialiserede socialområde og kendskab til servicelovens bestemmelser
  • Du har viden om det tværgående samarbejde i det kommunale regi og sammenhæng i den kommunale sagsbehandling
  • Du er i stand til at skabe og fastholde god stemning i relationer med borgere og deres netværk
  • Du har solidt kendskab til lovgivning og praksis inden for rammerne af Serviceloven, Forvaltningsloven og Retssikkerhedsloven
  • Du evner at sætte dig ind i ny lovgivning og omsætte det til praksis sammen med dit team og ledelsen
  • Du tænker kreativt i forhold til opgaveløsning og har økonomisk forståelse
  • Du har gode kommunikative og skriftlige kompetencer
  • Du kan bidrage til, at det socialfaglige arbejde er kendetegnet ved høj faglig kvalitet, og du har erfaring med inddragende processer i forhold til netværket og samarbejdspartnere samt erfaring med at arbejde dialogbaseret og procesorienteret
  • Du er systematik, reflekterende og kan forklare dine faglige valg
  • Du har gode samarbejdsevner og er indstillet på en høj grad af tværfagligt arbejde mellem myndighed og udfører området

Vores forventninger til dine personlige kompetencer
  • Du kan strukturere, planlægge og organisere dine opgaver selvstændigt
  • Du er god til at skabe overblik over selv komplekse problemstillinger
  • Du er fagligt velfunderet med et godt humør og et positivt menneskesyn
  • Du kan arbejde systematisk og helhedsorienteret og har mod på at udvikle nye samarbejdsmodeller
  • Du er god til at samarbejde med både teamet og andre fagprofessionelle, og du fremstår som en god teamplayer
  • Du udviser en positiv, anerkendende og respektfuld tilgang til andre mennesker
  • Du kan lide at arbejde med målgruppen
  • Du trives med en arbejdsdag, som kan være både uforudsigelig og omskiftelig
  • Du kan bidrage positivt til afdelingen, som er i udvikling, og bidrage til den gode trivsel på arbejdspladsen
  • Du er psykisk robust og ved, hvor meget din stabile indsats betyder i det daglige arbejde

Vi kan tilbyde følgende
  • Et spændende fagområde med fokus på voksne i målgruppen for de nævnte teams
  • Faglig sparring og kompetenceudvikling
  • Arbejde med udredning efter VUM 2.0
  • CURA som fagsystem
  • Sags supervision med ekstern supervisor
  • Sagsgennemgang og dialog om prioritering af opgaver
  • Mulighed for nytænkning og kreativitet i opgaveløsningen
  • Engagerede kolleger i alle aldre og et arbejdsmiljø, hvor der er høj fokus på trivsel og faglighed sammen med en god portion humor
  • En afdeling, hvor værdier som respekt, anerkendelse, åbenhed, tillid og høj faglighed er i fokus
  • En arbejdsplads med flekstid og mulighed for hjemmearbejdsdage
  • Mentor i opstartsperioden

Løn- og ansættelsesvilkår
er i henhold til gældende overenskomster og ud fra principperne om lokal løndannelse.
Der indhentes straffeattest, inden ansættelse kan finde sted.
Du skal have kørekort og bil til rådighed.

Vil du vide mere
Hvis du vil vide mere om stillingerne, er du meget velkommen til at kontakte sektionsleder, Anette Rødbro, telefon 99 17 23 27 eller teamleder, Lisbeth Jungersen, telefon 99 17 19 35.

Frist
Ansøgning vedlagt relevante dokumenter sendes elektronisk og skal være os i hænde senest torsdag den 6. juni 2024, kl. 8.00.
Vi vil gerne have, at du anfører hvilke stillinger, du ønsker at søge.
Jobsamtaler forventes afholdt den 10. og 11.06.24.

Vi glæder os til at høre fra dig

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Thisted Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Handicap og Socialpsykiatri, Asylgade, 7700 Thisted

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 06-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6047394

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet