BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Kan du byde ind med ordentlighed og empati på den ene side, og arbejde med høj faglighed og effektivitet på den anden? Vil du bidrage til arbejdet med inddrivelse af gæld, og har du mod på at behandle sager inden for insolvensområdet? Så er du måske vores nye kollega.
Om stillingen
Som sagsbehandler på konkursområdet bidrager du aktivt til inddrivelsen af offentlig gæld ved at analysere og vurdere sager om konkurs.
Stillingen kræver, at du fungerer godt i krydsfeltet mellem lovgivning, analyse og formidling. Du skal kunne sætte dig ind i gældende lovgivning og bruge den viden til at analysere og vurdere, hvilken afgørelse sagerne kalder på. Og så skal du kunne præsentere din vurdering i skifteretten.
Du vil i forbindelse med opgaveløsningen have løbende kontakt med eksterne samarbejdspartnere, fx skifteretterne og forskellige kuratorer, hvilket kræver, at du er tilgængelig, har fokus på løbende opfølgning og sikrer en professionel kommunikation som repræsentant for Gældsstyrelsen.
Dine primære opgaver vil indebære:
- Konkurssagsbehandling inkl. vurdering og indgivelse af konkursbegæring samt direkte kontakt til virksomheder
- Fremmøde og sagsfremstilling i skifteretten
- Håndtering af sikkerhedsstillelser og betalingsaftaler
- Håndtering af administrative opgaver på tværs af insolvenssagsbehandlingen
Konkurssagsbehandlingen ligger sidst i rækken af Gældsstyrelsens inddrivelsesskridt, og har en væsentlig betydning for borgere eller virksomheder, der ofte står i en økonomisk svær situation. Det er derfor vigtigt, at du formår at etablere og fastholde en konstruktiv dialog baseret på gensidig tillid og forståelse.
Om os
Du får ca. 20 kollegaer i en enhed, hvor vi arbejder mod fælles mål, og har blik for hinandens styrker og kompetencer. Vi er ambitiøse, tager ansvar og søger gerne nye løsninger. Det gør vi, samtidig med at vi dyrker arbejdsglæden. Atmosfæren er uformel, og vi har fokus på sparring, da vi mener, at det er nøglen til at lykkes.
Du kommer til at arbejde sammen med fagligt dygtige og dedikerede kolleger i en hverdag, der byder på både kendte og ukendte problemstillinger. Derfor hjælper vi hinanden på tværs, hvis situationen kræver det.
Vi har stor interesse i, at du trives og løser opgaven bedst muligt. Derfor giver vi dig naturligvis den nødvendige onboarding, løbende opfølgning og sparring via 1:1 samtaler samt mulighed for at vedligeholde og udvikle viden og kompetencer. Vi har fleksible arbejdsvilkår i en organisation med høj trivsel og et godt arbejdsmiljø, der er båret af ordentlighed, ansvarlighed og et stærkt kollegialt sammenhold.
Vores opgave med indgivelse af konkursbegæringer og efterfølgende møde i skifteretterne gør, at vi har en varierende hverdag med gang i. Sparring, videndeling og erfaringsudveksling er nogle af grundstenene i vores enhed, hvor vi samtidig arbejder med ”frihed under ansvar”. Vi kommer med mange forskellige baggrunde, hvilket gør, at den faglige sparring er fyldt med gode drøftelser og forskellige nuancer. Trods mange timer ude af huset, er vi meget sociale og vægter grin og samvær højt, siger Johanne.
Om dig
Du har en relevant uddannelse eller anden relevant erfaring fra et advokatkontor, den finansielle sektor, revisionsbranchen eller en anden offentlig styrelse. Din uddannelsesmæssige baggrund kunne være:
- Cand. Jur.
- Bachelor inden for jura eller økonomi
- Master eller Diplom i Skat
- Professionsbachelor i Skat, offentlig administration, finans eller tilsvarende
- Har erfaring med sagsbehandling fra andre offentlige myndigheder, hvor du har oparbejdet viden om retssikkerhed og god forvaltningsskik, samt arbejdet efter processer og juridiske vejledninger.
- Har anden erhvervserfaring med sagsbehandling, hvor du har arbejdet med gældende lovgivning på konkursområdet eller på anden vis har oparbejdet viden om komplekse og forskelligartede opgaver indenfor det juridiske eller økonomiske område.
Kan du se dig selv, som en del af Gældsstyrelsen, så tøv ikke med at søge – vi har brug for dig.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning inkl. CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest torsdag den 30. november 2023.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Janni Væver Pedersen på telefon 72 37 74 15.
Vi forventer at afholde samtaler i uge 49.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til den enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Forud for ansættelsen indhenter vi referencer, straffeattest og foretager tjek for så vidt angår restancer til det offentlige.
Ansættelse sker pr. 1. februar 2024 eller efter aftale.
Ansættelsesområdet vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit fysiske arbejdssted er Thisted Kystvej 4, 7700 Thisted.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Thisted Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Thisted, Thisted Kystvej, 7700 Thisted
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 30-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5942257