Selvstændig og imødekommende sagsbehandler til opgaver indenfor konkursboer

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du selvstændig, ansvarsbevidst og serviceminded? Brænder du for at løfte en vigtig samfundsopgave og understøtte gældsinddrivelsen igennem samarbejde med kuratorer? Trives du med sagsbehandling, og ønsker du at indgå i et team præget af høj faglighed og tæt samarbejde?

Mængden af opgaver i relation til konkursboer er stigende, og derfor søger vi dig, som gerne vil være en del af et stærkt team, hvor arbejdsformen er præget af høj faglighed, kvalitet, samarbejde og vidensdeling.

Du bidrager til professionel sagsbehandling
Som vores nye administrative kollega får du et spændende og udviklende job i en dynamisk enhed, der håndterer sager af stor samfundsmæssig værdi. Opgaverne kræver generelt, at du tager ansvar, er struktureret, har god ordenssans og gode skriveevner.

Du bliver en del af enheden Virksomheder 15, som bl.a. har ansvar for at varetage sagsbehandling i forhold til anmeldelse af krav i konkursboer. Det betyder, at når en virksomhed eller et selskab erklæres konkurs, er det vores opgave at sikre, at Gældsstyrelsen får gjort opmærksom på de krav, som er til inddrivelse i et konkursbo. Det er derfor vigtigt, at du trygt kan føre en professionel mundtlig og skriftlig dialog som repræsentant for Gældsstyrelsen.

Dine primære opgaver vil være:

  • Anmelde og efteranmelde krav
  • Samarbejde med kuratorer
  • Telefonisk kontakt med øvrige samarbejdspartnere
Om os
I Thisted løser Gældsstyrelsen en række forskellige inddrivelsesopgaver overfor både borgere og virksomheder. Enheden Virksomheder 15 har primært fokus på virksomhedssegmentet, og vi er ca. 20 engagerede medarbejdere, der arbejder målrettet, effektivt og professionelt.

I enheden prioriterer vi at skabe et godt arbejdsmiljø såvel fagligt som socialt. Vi arbejder efter ”frihed under ansvar”, og har fokus på at skabe en arbejdsplads, der får arbejdsliv og privatliv til at gå op i en højere enhed. Det gør vi, fordi vi tror på, at der er en direkte sammenhæng mellem kollegaer der trives og fremdrift, udvikling og effektivitet i opgaveløsningen.

Om opgaverne og enheden siger Mathilde: Mine kollegaer og jeg bidrager til en vigtig samfundsopgave, hvor der løbende sker udvikling og ændringer, hvilket er med til at gøre vores arbejde nuanceret og endnu mere spændende. Jeg oplever, at der er god sparring kollegaer imellem, og at der er god mulighed for både faglig og personlig udvikling. I Virksomheder 15 vægter vi trivsel, kollegialt sammenhold og fleksibilitet utroligt højt.

Om dig
Du har en uddannelsesmæssig baggrund som finansøkonom, professionsbachelor i offentlig administration, finans, skat eller tilsvarende. Du kan også komme med en baggrund som kontorassistent med intern uddannelse i Skatteforvaltningen, eller anden erfaring fra advokatkontor, den finansielle sektor mv. Du kan både være nyuddannet eller erfaren. Det er en fordel, men ikke et krav, hvis du har erfaring med sagsbehandling fra andre offentlige myndigheder, hvor du har oparbejdet viden om retssikkerhed og god forvaltningsskik, samt arbejdet efter processer og juridiske vejledninger.

Som person udviser du en professionel adfærd. Du er imødekommende, serviceminded og har gode samarbejds- og formuleringsevner – både mundtligt og skriftligt. Du motiveres af, at løse opgaverne med høj kvalitet og effektivitet.

Vi klæder dig på til opgaverne
Du får en grundig introduktion til Gældsstyrelsen, og om nødvendigt undervisning i gældende lovgivning, for at give dig et godt afsæt til opgaveløsningen. Vi sikrer løbende, at du har interessante og udviklende opgaver, at du får mulighed for at bringe dine kompetencer og erfaringer i spil. Vi har fokus på, at du udvikler dig i jobbet med blik for relevant videreuddannelse.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV og dokumentation for uddannelse senest torsdag 30. november 2023 via linket "Søg stillingen".

Spørgsmål til stillingen besvares gerne af funktionsleder Søren Skriver på telefon 72 37 92 65.

Vi forventer at afholde samtaler i uge 49.

Ansættelsen sker på baggrund af relevant uddannelsesmæssig baggrund og er betinget af, at du har en tilfredsstillende straffeattest og referencer. Forud for ansættelse i Gældsstyrelsen foretages altid restancetjek for så vidt angår gæld til det offentlige, der er sendt til inddrivelse hos Gældsstyrelsen.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Forventet tiltrædelse er den 1. februar 2024 eller efter nærmere aftale.

Dit arbejdssted er Thisted Kystvej 4, 7700 Thisted

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Thisted Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Thisted, Thisted Kystvej, 7700 Thisted

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 30-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5942217

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet