Sekretariatschef til ledelsessekretariat: Led strategisk i en politisk styret organisation

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Sekretariatschef til ledelsessekretariat – med flair for strategisk ledelse og politisk betjening
Er dit næste skridt i arbejdslivet en stilling som sekretariatschef for ledelsessekretariatet? Så får du her en central placeret stilling med stor indflydelse på kommunens topledelse – helt tæt på borgmester og kommunaldirektør samt det politiske arbejde i kommunalbestyrelsen og det politiske udvalgsarbejde.

Som chef for ledelsessekretariatet er du helt tæt på direktionen og den øverste politiske ledelse i en kommune, som virkelig ønsker at rykke på den strategiske og organisatoriske udvikling. Med stillingen her får du mulighed for at sætte markante aftryk i en kultur, præget af gode relationer mellem det politiske og det administrative niveau.

Din nye afdeling
Dit kommende hold består af 14 fagligt dygtige og engagerede medarbejdere. Ledelsessekretariatet er et velfungerende og moderne sekretariat, der er kendetegnet ved en flad struktur med direkte personaleledelse fra dig.

Derudover får du også det overordnede ansvar for vores kantine, der til dagligt ledes af vores dygtige køkkenchef og hans hold.

Ud over et højt fagligt niveau i afdelingen, prioriterer vi at dyrke de sociale relationer gennem aktiviteter i årets løb. Alt sammen fordi vi mener, holdånd og arbejdsglæde er en vigtig del af hverdagen i ledelsessekretariatet.

Dit kontor ligger på direktionsgangen, lige i smørhullet mellem borgmesteren og kommunaldirektøren, og med den øvrige direktion og dine medarbejdere inden for rækkevidde. Derudover har vi tradition for et tæt, direkte og uformelt samarbejde i chefgruppen.

Du træder altså ind i en stærk kultur, hvor værdier som fleksibilitet, faglighed og fællesskab danner grundlaget for Thisted Kommune som en attraktiv arbejdsplads.

Fagligt funderet chef med et godt overblik
Vi forestiller os, at du har en relevant faglig baggrund suppleret med en lederuddannelse. Derudover forventer vi, at du kender den kommunale verden og har erfaring med offentlig ledelse, gerne med særligt fokus på strategisk ledelse og politisk betjening. I tillæg har det stor værdi, at du har forståelse for betjening af de politiske udvalg og forståelse for, hvordan vi hele tiden arbejder med samspillet mellem kommunalbestyrelse og forvaltning for at spille hinanden gode.

Din interesse ligger i at servicere og udvikle en politisk styret organisation, hvor det falder dig naturligt at lede op mod øverste ledelsesniveau. Din absolutte force skal være struktur og retning, for der kommer utroligt mange opgaver i en kommune, som skal fordeles og forholdes til. Du skal derfor evne at samle alle de mange dagsordener, og sætte struktur på, bevare overblik og retning undervejs, så det er prioriteret hvad f.eks. direktionen skal bruge tid på.

Du er udviklingsorienteret, struktureret og kan stå fast – også når vindstyrken er høj. Du er god til at sætte retning og tænke organisationsudvikling og strategi på den lange bane. I denne stilling er der ikke så stort et fokus på delegeret ledelse, men mere fokus på ledelse på tværs og du skal i højere grad lede opad end nedad.

Din fornemmeste opgaver bliver, sammen med din afdeling, at spille direktion, chefer, borgmester og kommunalbestyrelse så god som overhovedet muligt. Samtidig sikrer du god forvaltningsskik og høj kvalitet.

Nogle af de opgaver, der fra en start, kommer til at fylde mest på dit skrivebord, er:

  • Evaluering af den politiske periode og onboarding af den kommende kommunalbestyrelse.
  • Ansvaret for afvikling af et godt kommunalvalg.
  • Løbende udvikling af tværgående politikker og strategier, og andre tværgående udviklingsprojekter.
  • Koordinering af chef- og direktionsarbejdet.
  • Understøtte høj kvalitet i udarbejdelsen af sager og dagsordener.

Dit talent
Du er en strategisk, dygtig og tillidsfuldpersonaleleder, som evner at lede og favne de forskellige fagligheder, ledelsessekretariatet rummer. Det allerede veletablerede gode arbejdsmiljø formår du at vedligeholde og understøtte, da medarbejdertrivsel er i højsædet. Du får omsat de strategiske mål til praktiske opgaver i dagligdagen.
  • Du kan sætte struktur og retning i et felt, hvor der altid er flere opgaver, end der er hænder.
  • Er engageret, inddragende og imødekommende.
  • Har gode strategiske evner sammen med stærke relationskompetencer.
  • Er kreativ og nytænkende.
  • Evner at opdyrke og pleje samarbejdsrelationer.

Du kan også se frem til
  • En spændende chefstilling med stort ansvar og indflydelse.
  • En ambitiøs og dynamisk arbejdsplads, hvor vi er uformelle og hurtige i handling.
  • Et sted hvor vi prioriterer at være en attraktiv og fleksibel arbejdsplads for alle.
  • Et generelt rigtig godt arbejdsmiljø også når man er sekretariatschef.

Har vi fanget din nysgerrighed?
Læs mere om Thisted Kommune på www.thisted.dk. Her kan du bl.a. se information om kommunen og dens politiske og administrative organisering samt politikker m.m.

Vi glæder os til at modtage dit CV og ansøgning senest den 12. juni 2024 kl. 12.00.

Vi forventer at holde første samtale den 17. juni 2024 og anden samtale den 26. juni 2024. Tiltrædelse den 1. august 2024.

Du er selvfølgelig også velkommen til at kontakte kommunaldirektør Ulrik Andersen på telefon 20 46 98 53, hvis du har spørgsmål til stillingen.

Løn og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår er efter gældende overenskomst og konkret forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation samt principperne for Ny Løn.

Forud for en eventuel ansættelse indhentes referencer.

Udarbejdelse af personprofil
Mellem de to samtaler vil der blive udarbejdet Garuda Kompetence Profil til brug for ansættelsesudvalget.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Thisted Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Ledelsessekretariatet, Asylgade, 7700 Thisted

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6053141

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook