Sagsbehandler til barselsvikariat i Team Ydelse, Job og Ressourcer.

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Ressourcefokuseret sagsbehandler med et jobrettet fokus til barselsvikariat i Team Ydelse, Job og Ressourcer

Brænder du for at hjælpe borgere i job, og kan du sætte din handlekraft, kommunikationsevner og faglige ballast i spil i samarbejdet med borger om at nå dette mål? Tror du på, at virkeligheden virker, og at det er vejen frem mod varigt job? Så er det nu, du skal gribe chancen for at blive en del af et team, der hver dag brænder for at bringe borgere tættere på arbejde eller uddannelse.

Om stillingen
Da en af vores dygtige sagsbehandlere skal på barsel, søger vi nu en kollega der evner at møde vores borgere med en anerkendende og resultatorienteret tilgang. Som del af Team Ydelse, Job og Ressourcer i afdelingen Erhverv og Beskæftigelse skal du varetage den koordinerende sagsbehandling for aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere og borgere i ressourceforløb over 30 år.

Sagernes kompleksitet spænder vidt og fordrer høj grad af helhedsorienterede og parallelle indsatser. Det stiller krav til din evne til at indgå i motivationsarbejde, sikre progression og samle trådene i sagsforløbene. Din opgave er utvetydigt at hjælpe borgere i job. Hos os er vi optaget af resultatstyring i løsningen af kerneopgaven, og indsatser udvælges ud fra, hvad der virker i praksis.

  1. anvender digitale redskaber, hvor det giver værdi for borgere og virksomheder. Vi forventer derfor, at du anerkender, at vi skal dén vej, og bidrager positivt til at vi kommer i mål. Hvis du har erfaring med digital mødeledelse over fx MS Teams, vil det være en fordel.

Dine hovedopgaver bliver blandt andet, at:
  • Indgå i konstruktivt samarbejde med borgeren, hvor der udarbejdes og eksekveres målrettede planer, der understøtter borgerens vej mod job eller uddannelse
  • Afholde motiverende samtaler
  • Koordinere med samarbejdspartnere, f.eks. behandlingssystemet, arbejdsgivere, faglige organisationer mv.

Herigennem bidrager du aktivt til vores fælles opgaveløsning, som du kommer til at sætte dit eget aftryk på. Både dine faglige, men i høj grad også dine personlige, kvalifikationer vil blive taget i brug, og vi forventer, at du:
  • Er uddannet socialrådgiver eller socialformidler med en høj faglighed og stor interesse for beskæftigelsesområdet
  • Er opdateret i forhold til lovgivningen på området og motiveret for at holde dig opdateret
  • Kan arbejde selvstændigt og er god til at overholde deadlines
  • Formår at tænke innovativt, gå nye veje i indsatsen og derved skabe resultater
  • Yder professionel og imødekommende service med fokus på brug af digitale løsninger
  • Arbejder systematisk og kan skabe overblik
  • Besidder en helt grundlæggende tro på at alle kan noget, og evner at overføre dette i arbejdet med borgeren
  • Kan skabe resultater gennem en personlig indsats, hvor du inspirerer til fremdrift og den gode løsning
  • Har gode og tydelige kommunikationsevner både i skrift og tale
  • Evner at samarbejde og kan trække på både humor og professionalisme i kontakten med såvel borgere som kolleger og samarbejdspartnere.

Derfor skal du vælge os
Du vil få en central rolle som den, der støtter borgeren i at finde fodfæste på arbejdsmarkedet. Vi lover, at din dag vil være præget af fagligt udfordrende og spændende arbejdsopgaver, hvor du får lov at bruge både dine personlige og faglige kompetencer.
Du får en plads i et team med høje ambitioner, hvor man forventes at indgå i et positivt og forpligtigende samspil med sine kolleger. Selvom der er stor selvstændighed i jobbet, er der altid dygtige kolleger at sparre med, og du vil opleve en uformel omgangstone, hvor faglighed, humor, sammenhold og engagement præger hverdagen. Endelig lægger vi vægt på et godt arbejdsmiljø med fokus på trivsel via indflydelse, fleksibilitet, udvikling af kompetencer og en dialogbaseret samarbejdsform.

Om afdelingen
Erhverv og Beskæftigelse er en velfungerende afdeling, hvor forskellige fagligheder hver dag samarbejder om de gode løsninger for at sikre erhvervslivet gode vilkår og effektivt at bringe ledige i job og uddannelse.
Herudover bistår vi virksomhederne og erhvervslivet – f.eks. i forbindelse med rekruttering og fastholdelse af arbejdskraft samt i erhvervs- og turismeudvikling. Vi har travlt, men ikke for travlt til at hjælpe hinanden med at sikre gode oplevelser og god service for borgere, virksomheder og øvrige samarbejdspartnere.

Løn og ansættelsesforhold
Stillingen er et barselsvikariat på 37 timer ugentligt.
Løn- og ansættelsesforhold er efter gældende overenskomst med HK eller DS samt principperne for Ny Løn.

Tiltrædelse den 1. september 2023.

Gyldigt kørekort er påkrævet.

Forud for en eventuel ansættelse indhentes referencer.

Vil du vide mere
Har du spørgsmål til jobbet, er du velkommen til at kontakte Teamleder Camilla Vutborg på telefon 28 94 83 66.

Ansøgningsfrist
Den 27. juni kl. 8.00.

Samtaler forventes afholdt den 5. juli 2023.

Udarbejdelse af personprofil
Når du søger stillingen, giver du samtidig tilladelse til at få udarbejdet en personprofil, såfremt du bliver indkaldt til samtale.
Personprofilen anvendes af ansættelsesudvalget i en samlet vurdering af kandidaten forud for ansættelsessamtalen.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Thisted Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Thisted Kommune, Skolegade 4C, 7700 Thisted

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 27-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://portal.signatur.dk/ExtJobs/DefaultHosting/JobApplication.aspx?ClientId=1546&ERId=82566

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5851404

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet