BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi er et team med mange forskellige fagprofiler, som med succes sparrer med hinanden i arbejdet med at finde de gode løsninger for både virksomheder og borgere. Hverdagen er alsidig, og vi har stor mulighed for selv at planlægge hvordan vi går til opgaverne.
Sådan fortæller Pernille, som er en af vores dygtige virksomhedskonsulenter.
Mød dit nye team
Vi søger en ny virksomhedskonsulent til Team Virksomhedsservice, som består af fire virksomhedskonsulenter, ti jobkonsulenter, tre IPS-konsulenter og to jobtrænere. I teamet har vi forskellige faglige baggrunde, og vi arbejder med forskellige tilgange, men med ét fælles mål for øje: at bringe ledige i job og bistå virksomhederne med den arbejdskraft, de har brug for.
Du bliver en del af et team med høje ambitioner, hvor man forventes at indgå i et positivt og forpligtigende samspil med sine kolleger.
Selvom der er stor selvstændighed i jobbet, er der altid dygtige kolleger at sparre med, og du vil opleve en positiv og uformel omgangstone, hvor faglighed og engagement præger hverdagen.
Vi lægger vægt på et godt arbejdsmiljø med fokus på trivsel via indflydelse, fleksibilitet, udvikling af kompetencer og en dialogbaseret samarbejdsform.
Hos os vil du opleve, at der er fokus på din faglige udvikling, hvilket bl.a. betyder, at vi har faste fora for både kollegial og ledelsesmæssig sparring, som du naturligvis bliver en del af.
Sådan bliver din nye hverdag
Virksomhedskontakt er grundstenen i jobbet som virksomhedskonsulent, og det er derfor afgørende, at du har nemt ved at opsøge virksomheder, og at du har blik for det gode match mellem borger og virksomhed.
Virksomhederne i Thy er i daglig tale vores kunder, og det er derfor vigtigt, at du leverer en høj service med afsæt i virksomhedernes behov. Vores målsætning er at være virksomhedernes foretrukne samarbejdspartner ved rekruttering, fastholdelse og opkvalificering af medarbejdere.
Du tilrettelægger selv din arbejdsdag, som bl.a. kan bestå af søgning efter kandidater, opsøgende virksomhedskontakt, oprettelse af jobopslag, opfølgning og forskelligt administrativt arbejde. Du kommer også til at skulle udvikle og indgå i forskellige initiativer og samarbejder med andre aktører og interessenter inden for erhvervslivet, uddannelsessektoren og rekrutteringsbranchen.
Dine primære opgaver bliver blandt andet at
- yde effektiv og professionel service, vejledning og rådgivning til lokale virksomheder
- være opsøgende over for nye såvel som veletablerede virksomheder
- tænke anderledes og kreativt i din vejledning af virksomheder med rekrutteringsudfordringer
- være ansvarlig for rekrutteringsopgaver – og følge disse helt til dørs
- foretage en systematisk kortlægning og indsamling af viden om det nuværende og fremtidige behov for arbejdskraft i Thy.
Du kan høre hvordan din måske kommende kollega, Asbjørn, beskriver hverdagen som virksomhedskonsulent i Team Virksomhedsservice i denne video.
Vi er på udkig efter dig, der
- har en baggrund fra det private erhvervsliv, som du kan bringe i spil i jobbet
- har interesse i, og gerne erfaring med, kundeservice og opsøgende kontakt
- skaber resultater gennem innovativ tænkning – og gerne ved at gå nye veje
- er resultat- og serviceorienteret – og med på at tænke i alternative løsninger
- har kendskab til brugen af sociale medier og er en skarp kommunikator.
Vi søger desuden en profil, der besidder stærke relations- og motivationsskabende kompetencer og udstråler både troværdighed og pondus i sine professionelle relationer.
Derudover er en god forretningsforståelse og kendskab til eller erfaring med grøn omstilling en fordel.
Du kan også se frem til
- grundig onboarding med tilknyttet mentor og buddy, så du får en god start - både fagligt og socialt
- stor indflydelse på tilrettelæggelsen af din arbejdsdag samt mulighed for flekstid
- kort afstand til din nærmeste leder
- mange sociale aktiviteter - f.eks. sommerfester, julefrokoster, trivselsdage, aktiviteter i Kommunesport og vores personaleforening mv.
Du kan læse mere om vores afdeling på Jobcenter Thisteds hjemmeside.
Løn og ansættelsesforhold
Stillingen er en fastansættelse på 37 timer ugentligt.
Jobbet er ikke af akademisk karakter. Løn- og ansættelsesforhold er derfor efter gældende overenskomst med HK eller DS samt principperne for Ny Løn.
Gyldigt kørekort er påkrævet.
Forud for en eventuel ansættelse indhentes referencer.
Vil du vide mere?
Du er meget velkommen til at ringe til teamleder Pernille Hviid Englund på telefon 22 36 13 13, hvis du har spørgsmål til stillingen.
Frist
Har vi fanget din interesse? Så glæder vi os til at modtage dit CV og din ansøgning senest 3. juni kl. 8.00.
Vi forventer at afholde samtaler 11. juni.
Opstart er 1. august eller hurtigst muligt derefter.
Udarbejdelse af personprofil
Når du søger stillingen, giver du samtidig tilladelse til at få udarbejdet en personprofil, såfremt du bliver indkaldt til samtale. Personprofilen anvendes af ansættelsesudvalget i en samlet vurdering forud for ansættelsessamtalen.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Thisted Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Erhverv og Beskæftigelse - Jobcenter Administratio, Skolegade, 7700 Thisted
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 03-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6046104