IPS-Konsulent til Erhverv og Beskæftigelse

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

IPS-konsulent – Støt borgere med en psykisk diagnose i at nå deres job- og uddannelsesmål
Ser du heller ikke psykisk sårbarhed og diagnoser som en hindring for at opfylde sine drømme? Hvad nu hvis du ligefrem kunne få en aktiv rolle i at realisere de drømme og få borgeres tro på sig selv til at vokse?
Det kan du faktisk hos Team Virksomhedsservice i Erhverv og Beskæftigelse, når vi styrker IPS-indsatsen med vores helt eget IPS-team!

En metode, der virker!
IPS (Individual Placement and Support) er en evidensbaseret metode, som bygger på princippet om Job Development det betyder kort sagt, at jobmuligheder udvikles, formes og skabes løbende ude på virksomheden baseret på borgerens (kandidatens) behov, kompetencer og interesser – og på en måde, som selvfølgelig også giver mening for arbejdsgiveren.

Som IPS-konsulent skal du med andre ord være med til at forme jobs, i stedet for at forsøge at passe kandidaterne ned i de snævre kasser, som et jobopslag kan lægge op til.

Du vil få IPS-konsulentuddannelsen gennem IPSCenter Danmark - læs mere om uddannelsen her.

Mød dit nye team
Du bliver én ud af i alt tre konsulenter i vores IPS-team. Derudover deler du gang med ca. 20 kolleger fordelt på jobtrænere, virksomhedskonsulenter og jobkonsulenter.

Vi arbejder med forskellige tilgange og erfaringsbaggrunde, men med ét fælles mål for øje: at bringe ledige borgere i job og bistå virksomhederne med den arbejdskraft, de efterspørger.

Hør i denne video din måske kommende kollega, Marianne, sætte ord på, hvorfor hun sætter pris på at være en del af netop vores team.
Selvom arbejdet som IPS-konsulent er meget selvstændigt, vil du altid kunne søge sparring hos dine kolleger, særligt det resterende IPS-team, som du kommer til at dele kontor med.

En hverdag i tæt kontakt med borgere og virksomheder
en typisk arbejdsuge bruger du langt størstedelen af din tid på at give individuel støtte til de ca. 20 kandidater, hvis samlede forløb, du har ansvaret for, og her skal du

  • Have ugentligt kontakt med kandidaten under hele forløbet
  • Som kandidatens vigtigste samarbejdspartner tage afsæt i dennes ønsker til job og/eller uddannelse, og samtidig indtænke forudsætninger og behov i din støtte
  • Have særligt fokus på at skabe arbejdsforløb med løntimer, så kandidaten oplever at tjene sin egen løn og blive del af en arbejdsplads og dermed får styrket sin motivation.

Men du bruger også meget tid i tæt og løbende dialog med virksomhederne, hvor I i fællesskab drøfter muligheder og tilrettelægger opgaver ud fra borgerens behov og kompetencer.

Det tværgående og tætte samarbejde med psykiatrien er også centralt i IPS, hvor der bygges bro til det psykiatriske behandlingssystem, så kandidaten oplever en sammenhængende indsats.

Din baggrund
Din uddannelsesbaggrund er ikke afgørende - det vigtige for os er, at du virkelig evner at flytte mennesker og har erfaring med borgere med psykisk sårbarhed, der står uden for arbejdsmarkedet.

Derudover har du forretningsforståelse og forhandlingsevner, som du bruger, når virksomhedsaftalerne skal i hus.

Dine personlige egenskaber
  • Kan selvstændigt planlægge og forvalte din tid og bevare overblikket over dine forløb
  • Er handlingsorienteret og tør byde ind med utraditionelle løsninger, der tilgodeser både kandidatens drømme og kompetencer samt virksomhedens behov
  • Er stabil og indstillet på, at din arbejdstid kan variere, og at du til tider skal møde på virksomheden sammen med kandidaten på ydertidspunkter.

Du kan også se frem til
  • Flekstid og stor indflydelse på tilrettelæggelsen af din egen arbejdsdag
  • Grundig onboarding med tilknyttet mentor og buddy, så du får en god start - både fagligt og socialt
  • Fokus på din faglige udvikling gennem kollegial og ledelsesmæssig sparring
  • Kort afstand til din nærmeste leder
  • Mange sociale aktiviteter - f.eks. sommerfester, julefrokoster, trivselsdage, aktiviteter i vores personaleforening mv.

Du kan læse mere om vores afdeling på www.jobcenterthisted.dk/om-os

Har vi fanget din nysgerrighed?
Så glæder vi os til at modtage dit CV og ansøgning senest den 2. januar 2024 kl. 8.00.
Vi forventer at holde samtaler den 8. januar 2024.

Stillingen ønskes besat hurtigst muligt, dog senest den 1. marts 2024.

Du er selvfølgelig også meget velkommen til at ringe til teamleder for Virksomhedsservice Pernille Hviid Englund på telefon 22 36 13 13, hvis du har spørgsmål til stillingen.

Løn og ansættelsesforhold
Stillingen er en fastansættelse på 37 timer ugentligt.
Jobbet er ikke af akademisk karakter.

Løn- og ansættelsesforhold er derfor efter gældende overenskomst med HK eller DS samt principperne for Ny Løn.

Gyldigt kørekort er påkrævet.

Forud for en eventuel ansættelse indhentes referencer.

Udarbejdelse af personprofil
Når du søger stillingen, giver du samtidig tilladelse til at få udarbejdet en personprofil, hvis du bliver indkaldt til samtale.

Personprofilen anvendes af ansættelsesudvalget som forberedelse forud for ansættelsessamtalen.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Thisted Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Erhverv og Beskæftigelse, Skolegade, 7700 Thisted

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 02-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5956338

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook