Familiekonsulent til Børne- og familierådgivningen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Børne- og Familierådgivningen søger familiekonsulent til familieindsatsteamet

Har du en pædagogisk eller socialfaglig uddannelse og gerne med terapeutisk overbygning? Og har du erfaring indenfor børneområdet?

Brænder du for at hjælpe familier med at finde vej i og tage ansvar for det gode liv? For at give børn og unge med særlige behov for støtte, den støtte og hjælp de har brug for? Og får du i det hele taget energi af, dagligt at have kontakt til mange forskellige mennesker i forskellige livssituationer?

Vi tilbyder dig et hold engagerede kollegaer i en afdeling med plads til faglig og personlig udvikling, og prioriterer dette i makkerskaber, til teamsupervision og i form af tæt ledelsesmæssig sparring. Arbejdsopgaverne er alsidige og vekslende. Vi er en afdeling, der giver plads til forskellighed og vægter humor og et godt kollegialt fællesskab højt. Du vil blive ansat med mulighed for fleksibel arbejdstilrettelæggelse – alt i alt et spændende, alsidigt og udfordrende arbejde.

Vi har en ledig stilling på 37 timer og til ansættelse pr. den 1. august 2023 og evt. før hvis du har mulighed for det.

Hvis det er dig, som bliver ansat, bliver du en del af vores familieindsatsteam, og dine kerneydelser vil være at yde støtte og behandling til øget trivsel for kommunens mest udsatte børn, unge og deres familier. Så brænder du for området børn, unge og deres familier med særlige behov for støtte, er det måske dig, vi søger.

Børne- og Familierådgivningen er en udviklingsorienteret arbejdsplads, der vægter et godt arbejdsmiljø, kvalitet i arbejdet, faglig udvikling samt tværfaglighed. Vi har fokus på fremskudthed og et anerkendende mindset, hvor muligheder fremfor begrænsninger sættes i spil. Familieindsatsteamet er organisatorisk placeret i sektion for Klub, døgn og behandlingsindsatser.

Familieindsatsteamet varetager en bred vifte af opgaver. Her vil du, sammen med resten af teamet, varetage forskellige behandlingsopgaver, samt have tværfagligt samarbejde og sparring med de øvrige ansatte i afdelingen og på tværs af afdelinger. I denne stilling skal du være med til at udvikle vores indsatser, så vi kommer et skridt tættere på borgeren og ud dennes hverdagsliv, og være med til at tænke flere fremskudte og tværfaglige løsninger ind i arbejdet.

Vi finder det vigtigt og afgørende, at den enkelte borger støttes ud fra ”hjælp til selvhjælp” princippet – og vi gennem vores indsatser understøtter troen på egen kunnen og mestring af eget liv.

Du har følgende kvalifikationer

  • du har relevant uddannelse og agerer som team-player
  • du har lyst til at arbejde med de udsatte og mest sårbare børn, unge og deres familier
  • du brænder for at arbejde med den tidlige indsats – og på den mere fremskudte facon – ud af kontoret, ud til familier, børn og unge
  • du ser arbejdet i familien ind i en større kontekst og formår at samarbejde om opgaveløsningen med tværfaglige samarbejdspartnere med henblik på at sikre en helhedsorienteret indsats, der hvor der behov for det
  • arbejder struktureret, såvel selvstændigt som teambaseret ind i et forpligtende tværfagligt samarbejde både i egen sektion og øvrige samarbejdspartnere
  • har gode kommunikative og relations dannende egenskaber såvel mundtligt som i det skriftlige dokumentations- og vurderingsarbejde
  • kan skabe relationer og formidle i et mentaliserende perspektiv til borgeren
  • er fleksibel og kreativ i opgaveløsning til gavn for borgeren og organisationen
  • er indstillet på skiftende arbejdstider, har kørekort og gerne have egen bil til rådighed

Vi tilbyder dig
  • en afdeling med kompetente medarbejdere som brænder for deres arbejde og for at udvikle afdelingen og støtten til udsatte børn, unge og deres familier
  • en organisation der vægter ensartet serviceniveau overfor borgerne, hvor opgaverne er placeret på organisationen og ikke på den enkelte medarbejder og hvor der er loft over opgaverne
  • en nysgerrig, udviklende og dynamisk arbejdsplads med fokus på faglighed og kvalitet i arbejdet.
  • et spændende, alsidigt og udfordrende arbejde
  • en arbejdsplads der giver plads til forskellighed, humor og et godt kollegialt fællesskab
  • mulighed for faglig og personlig udvikling gennem arbejdet med afdelingens kerneopgave og kerneydelser
  • ledelsesmæssig tilgængelighed og nærvær, ledelse tæt på herunder 1x1 sparring på opgaver
  • teamsupervision på opgaver og udvikling af den faglige kvalitet i teamet

Løn- og ansættelsesvilkår
Efter gældende overenskomst og principperne for Ny Løn.

Stillingen er på fuld tid - 37 timer ugentlig pr. 1. august 2023 og gerne før.

Ansøgningsfrist
Tirsdag den 30. maj 2023 kl. 8.00

Ansættelsessamtaler forventes afholdt onsdag den 7. juni 2023.

Dit stillested og administrative arbejdsplads bliver primært Thisted Rådhus, Asylgade 30, 7700 Thisted.

Herudover vil arbejdet også foregå i borgerens nærmiljø.

Ansættelse sker efter gældende overenskomst samt principperne om ny løn.

Ved eventuel ansættelse skal der underskrives samtykkeerklæring til indhentelse af børneattest og straffeattest.

Yderligere oplysninger kan fås hos
teamleder Bettina Haldrup Nielsen på telefon 23 72 87 81 eller mail: bhan@thisted.dk

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Thisted Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Thisted Kommune, Asylgade 30, 7700 Thisted

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 30-05-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://portal.signatur.dk/ExtJobs/DefaultHosting/JobApplication.aspx?ClientId=1546&ERId=81578

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5833899

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet