Fagligt kompetent sagsbehandler til Team Sygedagpenge og Jobafklaring

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Faglig kompetent sagsbehandler med et jobrettet fokus til Team Sygedagpenge og Jobafklaring
Kan du sætte din handlekraft, kommunikationsevner og faglige ballast i spil i opfølgningen på sygedagpengeforløb? Evner du at sætte retning, så tilbagevenden til beskæftigelse altid danner rammen for din indsats? Så er det nu, du skal gribe chancen for at blive en del af Team Sygedagpenge og Jobafklaring og gøre en vigtig forskel for vores sygemeldte borgere

Om stillingen
Som sagsbehandler hos os bliver din fornemmeste opgave at gøre brug af din høje faglighed og relationelle kompetencer i mødet med borgere, der deltager i et forløb på sygedagpenge.
Du bliver en del af Team Sygedagpenge og Jobafklaring i Erhverv og Beskæftigelse, hvor du sammen med dedikerede kolleger arbejder for at understøtte sygemeldte borgere i at fastholde deres arbejde eller vende tilbage til arbejdsmarkedet.

Vi søger en profil, der evner at bevare roen i en travl hverdag og har erfaring med at håndtere borgere med fysiske, psykiske og sociale udfordringer. Samtidig skal du trives i det tværgående samarbejde med andre instanser og aktører, da netop koordinerende indsatser bliver centralt i din opgaveløsning.

Vi anvender digitale redskaber, hvor det giver værdi for borgere og virksomheder. Vi forventer derfor, at du anerkender, at vi skal dén vej, og bidrager positivt til at vi kommer i mål. Hvis du har erfaring med digital mødeledelse over fx MS Teams, vil det være en fordel.

Dine hovedopgaver bliver blandt andet:

  • Opfølgning på sygedagpengeforløb med et beskæftigelsesrettet fokus
  • Iværksættelse af og opfølgning på indsatser i henhold til beskæftigelsesloven
  • Forberedelse af sager til rehabiliteringsteamet
  • Afholdelse af samtaler både i jobcentret og ude på virksomhederne
  • Koordinering med samarbejdspartnere, f.eks. virksomhedskonsulenter og andre aktører.

Herigennem bidrager du aktivt til vores fælles opgaveløsning, som du kommer til at sætte dit eget aftryk på. Både dine faglige, men i høj grad også dine personlige, kvalifikationer vil blive taget i brug, og vi forventer, at du:
  • Er uddannet socialrådgiver eller socialformidler med en høj faglighed
  • Er lovmæssigt opdateret i forhold til sygedagpengereformen
  • Har en ressourcefokuseret tilgang og evne til at se potentialet i den enkelte
  • Har erfaring med og lyst til at arbejde med borgere, der indgår i et sygedagpengeforløb
  • Yder professionel og imødekommende service med fokus på brug af digitale løsninger
  • Er handlekraftig, fleksibel og psykisk robust
  • Arbejder systematisk og kan skabe overblik
  • Kan skabe resultater gennem en personlig indsats
  • Har gode og tydelige kommunikationsevner både i skrift og tale
  • Evner at samarbejde og kan trække på både humor og professionalisme i kontakten med såvel borgere som kolleger og samarbejdspartnere.

Derfor skal du vælge os
Som sagsbehandler hos os vil du få en central rolle i at støtte borgerens fastholdelse i eller tilbagevenden til beskæftigelse og sikre, at vi yder en høj og meningsfuld service til kommunens borgere, virksomheder og samarbejdspartnere.

Du får en plads i et team med høje ambitioner, hvor man forventes at indgå i et positivt og forpligtigende samspil med sine kolleger. Selvom der er stor selvstændighed i jobbet, er der altid dygtige kolleger at sparre med, og du vil opleve en uformel omgangstone, hvor faglighed og engagement præger hverdagen. Endelig lægger vi vægt på et godt arbejdsmiljø med fokus på trivsel via indflydelse, fleksibilitet, udvikling af kompetencer og en dialogbaseret samarbejdsform.

Om afdelingen
Erhverv og Beskæftigelse er en velfungerende afdeling, hvor forskellige fagligheder hver dag samarbejder om de gode løsninger for at sikre erhvervslivet gode vilkår og effektivt at bringe ledige i job og uddannelse.
Herudover bistår vi virksomhederne og erhvervslivet – f.eks. i forbindelse med rekruttering og fastholdelse af arbejdskraft samt i erhvervs- og turismeudvikling. Vi har travlt, men ikke for travlt til at hjælpe hinanden med at sikre gode oplevelser og god service for borgere, virksomheder og øvrige samarbejdspartnere.

Løn og ansættelsesforhold
Stillingen er en fastansættelse på 37 timer ugentligt.
Løn- og ansættelsesforhold er efter gældende overenskomst med HK eller DS samt principperne for Ny Løn.

Tiltrædelse hurtigst muligt og senest den 1. september 2023.

Gyldigt kørekort er påkrævet.

Forud for en eventuel ansættelse indhentes referencer.

Vil du vide mere
Har du spørgsmål til jobbet, er du velkommen til at kontakte Teamleder Jane Weber Andersen på telefon 21 45 09 54.

Ansøgningsfrist
Den 11. august 2023 kl. 8.00.
Samtaler forventes afholdt den 21. august 2023.

Udarbejdelse af personprofil
Når du søger stillingen, giver du samtidig tilladelse til at få udarbejdet en personprofil, såfremt du bliver indkaldt til samtale.
Personprofilen anvendes af ansættelsesudvalget i en samlet vurdering af kandidaten forud for ansættelsessamtalen.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Thisted Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Thisted Kommune, Skolegade 4C, 7700 Thisted

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://portal.signatur.dk/ExtJobs/DefaultHosting/JobApplication.aspx?ClientId=1546&ERId=83027

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5860472

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet