Erfaren kontaktperson til fleksibel og meningsfuld rehabilitering på mindre boenhed

Profilbillede
dato

Om os

  • Vi har den fordel, at vi er en unik mindre institution med kun 12 skønne beboere i alderen 18-62 år, med fysiske og psykiske funktionsnedsættelser
  • Vores kerneopgave er at: Bidrage til beboernes livsduelighed i en samtidsorienteret kontekst hvilket indbefatter en del sundhedsfagligt i vores målgruppe.
  • Vi værdsætter engagement, kreativitet, et rolig sind og en erkendelse af, at læring er en livslang proces. Vi ved ikke alt på forhånd
  • Og så planlægger vi selv vores arbejdstid sammen i vores teams – dette gør os til områdets mest fleksibel arbejdsplads

Sundhedsfagligt hos os
  • Boenheden er først og fremmest beboernes hjem. Derfor er forventningen til det sundhedsfaglige derefter inden for gældende love, regler og retningslinjer.
  • Du vil have en sparringspartner med stort kendskab til beboerne
  • Du skal kunne agere i CURA og FMK som primær kommunikationskilde og dokumentation (oplæring følger naturligvis)
  • Du vil dele forskellige nøglefunktioner som hygiejne, UTH og sundhedsfagligt forum med din sparringspartner
  • Der er mulighed for at blive forflytningsvejleder
  • Du vil skulle varetage en kontaktpersonrolle.

Udover at være en stor del af det sundhedsfaglige arbejde, vil din arbejdstid være fordelt 30% sundhedsfagligt 70% beboertid. Derfor skal du kunne lide at udvikle dine menneskelige synspunkter og være en del af et stort pædagogisk team.

Vores pædagogik
  • Vi mener at alle har krav på at blive set, hørt og forstået, og vi vægter beboernes ret til både selvbestemmelse og selvstændighed højt
  • Derfor er vores pædagogik organiseret med udgangspunkt i en helhedsorienteret tilgang
  • Det tager udgangspunkt i KRAP, som er en positiv ressourcefokuseret tilgang, hvor beboernes ønsker og behov er i centrum
  • Hos os supplerer vi KRAP med en neuropædagogisk tilgang hvor fokus på sanseintegration og kravtilpasning er i balance med beboernes ståsted
  • De fleste konflikter er personaleskabte – hvorfor vi har fokus på en konfliktnedtrappende low arousal tilgang i hele huset i hverdagen på HT50
  • Det er det en prioritet for os, at alle vores fastansatte løbende tager relevante kurser og uddannelser for at holde sig ajour

Om jobbet i sin helhed
  • Dit arbejde vil bestå i at støtte beboernes i deres udvikling og sikre dem en god hverdag, hvor de oplever anerkendelse, selvstændighed, livskvalitet og tryghed
  • Vi forventer, at du har erfaring eller interesse i at arbejde med vores målgruppe og er villig til at bidrage med dine egne ideer og metoder

Vi tilbyder
  • en arbejdsplads, hvor vi prioriterer faglighed højt
  • en arbejdsplads, hvor både dit fysiske og mentale helbred er i højsædet - Derfor planlægger du selv din arbejdsplan sammen med dit team
  • en stor medindflydelse i at skabe en faglig kompetent arbejdsplads – hvor livskvalitet for den enkelte borger og arbejdsmiljøet har højeste prioritet
  • et travl, men givende arbejdsliv

Vores ønske
  • Du kan bidrage til, at vores beboere får en kompetent og meningsfuld rehabilitering med fokus på selv de mindste sejre – særlig fokus på, at du kan rådgive, vejlede og støtte dine kollegaer i arbejdet med dette
  • At du vægter pårørendesamarbejde højt
  • At du kan arbejde systematisk og kan planlægge, udføre og evaluere det pædagogiske arbejde sammen med kollegaer
  • At du viser en vilje til at arbejde selvstændigt samt i et team, hvor god kommunikation er nøglen
  • At du har lyst til at udføre rollen som kontaktperson: Som kontaktperson vil du fungere som bindeled mellem beboerne, deres familie og HT-50
  • Kendskab eller lyst til at lære om CURA. vil være en stor fordel
  • At du er fleksibel, mødestabil og kan anvende humor som støtte i svære arbejdsdage.
  • At du har gjort op med fordele og ulemper ved aften-/weekendarbejde
  • At du har almindeligt kørekort og er villig til at køre minibus
  • At du har viden om kommunikationsformer som tegn til tale, piktogrammer, board marker samt taktile tegn mm.

Ovenstående er ikke en bestillingsliste. Vi tager gerne imod din ansøgning uanset.

Dette er vores ønskeliste – Lad os høre din?

Løn- og ansættelsesforhold
Efter gældende overenskomst og principperne for Ny Løn.

Forud for ansættelse skal der fremvises straffeattest.

Frist
29. november 2024 kl. 12.00
Tiltrædelse: Pr. 1. januar 2025 eller snarest derefter.

Er du vores nye kollega – så send os en ansøgning.

Ved spørgsmål kontakt
Tilbudsleder Mia Gottlieb Rasmussen på mail migr@thisted.dk eller telefon 99 17 27 40.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Thisted Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Boenheden Højtoftevej 50, Højtoftevej, 7700 Thisted

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 29-11-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6134390

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet