Bliv jobtræner og få borgeres tro på sig selv til at vokse

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

“Jeg sætter pris på at have en høj indflydelse på at forme min egen hverdag og arbejdsidentitet. Som jobtræner er jeg med til at få tingene til at fungere på en meget hands-on og personlig måde. Og så er min tro på borgeren og matchet med virksomheden en stor drivkraft, som er med til at gøre mit arbejde meningsfuldt"

Sådan beskriver din måske kommende kollega, René, hverdagen som jobtræner. Kan du se dig selv i den samme hverdag?

Et team med fokus på sparring og udvikling
Du bliver én af to jobtrænere og en del af Team Virksomhedsservice, som i øvrigt består af 5 virksomhedskonsulenter og 14 jobkonsulenter.

Vi arbejder med forskellige tilgange, men med ét fælles mål for øje: at bringe ledige i job og bistå virksomhederne med den arbejdskraft, de efterspørger.
Selvom arbejdet som jobtræner er meget selvstændigt, vil du altid kunne søge sparring særligt hos din jobtræner-kollega, men også hos dine andre kollegaer, som du kommer til at dele kontor med 3-4 stykker af.

Og så bliver du fra dag 1 tilknyttet både en mentor og en buddy, så du sikres en god start - både fagligt og socialt.

En hverdag “ude i marken”
På en typisk dag vil du bruge det meste af din tid væk fra kontoret ude på virksomhederne. Din hovedopgave som jobtræner er nemlig at skabe det helt rette match mellem borgere og virksomheder.

Når borgeren så er i gang, giver du en individualiseret, håndholdt støtte med henblik på at kunne indgå i et arbejdsfællesskab - f.eks. med fokus på fremmøde, fast struktur, samarbejde på arbejdspladsen mv.

Dine opgaver bliver i øvrigt, at:

  • Hjælpe borgeren med at identificere jobønsker og egne færdigheder
  • Opsøge erhvervslivet for at facilitere jobmuligheder for den enkelte borger
  • Samarbejde med sagsbehandler omkring borgerens forløb, herunder deltage i opfølgende møder mellem borger, sagsbehandler og virksomhed.

Som jobtræner har du ingen myndighedsfunktion, men gennem tæt borger- og virksomhedskontakt engagerer og støtter du, så begge parter ser muligheder og værdi i hinanden.

I denne video henvendt til vores borgere kan du høre René sætte ord på jobtrænerens opgaver:

https://dreambroker.com/channel/5grgoy2h/gahnmrk9?quality=1080p

At kunne se andres styrker før deres begrænsninger
Din uddannelsesbaggrund er ikke afgørende - det vigtige for os er, at du virkelig evner at flytte mennesker og har erfaring med borgere med psykisk sårbarhed og kognitive udfordringer.

Erfaring med f.eks. salg og kommunikation er også en styrke, da du skal bruge både forretningsforståelse og forhandlingsevner, når virksomhedsaftalerne skal i hus.

Dine personlige egenskaber
  • Du kan formidle et budskab på en meningsfuld og empatisk måde til en bred målgruppe, hvad angår alder og forudsætninger
  • Du er en “kaospilot”, der sætter din dag i system og samtidig accepterer, at du ikke ved, hvordan din kalender ser ud om et par uger, da arbejdsgange kan blive ændret, praktikker afbrudt mv.
  • Du tør sætte dig selv i spil, når du besøger virksomhederne og prøve kræfter med borgerens opgaver, som kan rumme alt fra blomsterbinding, vareoptælling, fåreklipning mv.

Du kan også se frem til
Vores medarbejderes trivsel og udvikling er vigtig, og vi kan bl.a. tilbyde dig:
  • Flekstid og stor indflydelse på tilrettelæggelsen af din egen arbejdsdag
  • Fokus på din faglige udvikling gennem kollegial og ledelsesmæssig sparring
  • Kort afstand til din nærmeste leder
  • Mange sociale aktiviteter - f.eks. sommerfester, julefrokoster, trivselsdage, aktiviteter i vores personaleforening mv.
Du kan læse mere om vores afdeling på www.jobcenterthisted.dk/om-os

Har vi fanget din nysgerrighed?
Så glæder vi os til at modtage dit CV og ansøgning senest den 27. oktober 2023 kl. 8.00. Vi forventer at holde samtaler den 2. november 2023. Stillingen ønskes besat hurtigst muligt, dog senest den 1. januar 2024.

Du er selvfølgelig også meget velkommen til at ringe til teamleder for Virksomhedsservice Pernille Hviid Englund på telefon 22 36 13 13, hvis du har spørgsmål til stillingen.

Løn og ansættelsesforhold
Stillingen er en fastansættelse på 37 timer ugentligt.

Jobbet er ikke af akademisk karakter. Løn- og ansættelsesforhold er derfor efter gældende overenskomst med HK eller DS samt principperne for Ny Løn.

Gyldigt kørekort er påkrævet.

Forud for en eventuel ansættelse indhentes referencer

Udarbejdelse af personprofil
Når du søger stillingen, giver du samtidig tilladelse til at få udarbejdet en personprofil, hvis du bliver indkaldt til samtale.

Personprofilen anvendes af ansættelsesudvalget i en samlet vurdering forud for ansættelsessamtalen.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Thisted Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Jobcenter Thisted, Skolegade, 7700 Thisted

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 27-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5922075

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet