“Jeg sætter stor pris på muligheden for at varetage en bred pallette af funktioner indeholdende både myndigheds-, jobkonsulent- og mentoropgaver. Jeg nyder, at der er stor fleksibilitet i udførelsen af arbejdsopgaverne, og jeg oplever, at vi er et team med et højt fagligt niveau og med en forventning om resultater.”
Sådan fortæller Lene, som er en af vores dygtige fleksjobkonsulenter.
Mød dit nye team
Vi søger en fleksjobkonsulent til en fast stilling i vores team på i alt 17 medarbejdere, hvoraf nogle beskæftiger sig med ledige på a-dagpenge, nogle med fleksjobvisiterede, nogle med ydelser mens andre bemander receptionen.
Du bliver en del af et team, hvor vi hjælper og støtter hinanden, og hvor vi har en uformel omgangstone, humor og en oprigtig interesse i hinanden - både fagligt og socialt.
Hos os vil du opleve, at der er fokus på din faglige udvikling, hvilket bl.a. betyder, at vi har faste fora for både kollegial og ledelsesmæssig sparring samt makkerskabsmøder, hvor det faglige fællesskab i teamet styrkes.
Sådan bliver din hverdag
Din rolle bliver at varetage opgaver som fleksjobkonsulent, hvor du får ansvar for at sikre en håndholdt og systematisk indsats med henblik på at sikre borgerens vej i fleksjob, hvilket bl.a. kræver viden om jobmulighederne i lokalområdet og evnen til hurtigt at skabe et netværk af virksomheder.
Din hverdag vil dels bestå af en tæt virksomhedskontakt, hvor du afholder opfølgningssamtaler med de ansatte fleksjobbere og dels af afholdelse af vejledende og afklarende samtaler med ledige fleksjobvisiterede, hvor I følger op på konkrete jobmål, som understøtter borgerens vej mod arbejdsmarkedet.
Sagernes kompleksitet fordrer en høj grad af helhedsorienterede og parallelle indsatser, hvilket stiller krav til dine evner til at indgå i relations- og motivationsarbejde, at sikre borgernes udviklingstrin, at kunne håndtere mange opgaver på samme tid samt at kunne samle trådene i komplicerede sagsforløb.
Det er din opgave at bidrage til, at fleksjobvisiterede finder deres plads på arbejdsmarkedet, og at virksomhederne får den arbejdskraft, de har brug for. Det gør du blandt andet ved at have fokus på:
- Serviceorienteret kontakt til virksomheder
- Tydelige jobmål i de planer, der bliver lavet med borgerne
- En motiverende tilgang, som hjælper borgerne til at se nye muligheder
- Brugen af digitale løsninger og kunstig intelligens i jobsøgningsprocessen
Vi er på udkig efter dig, der:
- Er uddannet socialrådgiver, socialformidler eller har en anden beskæftigelsesfaglig baggrund
- Har lyst til at arbejde med nytænkning af vores indsatser
- Har øje for opkvalificering og uddannelse
- Har et digitalt mindset, som du kan bringe i anvendelse i dit daglige arbejde
Derudover kan du se dig selv i en servicerende og faciliterende rolle, hvor du med en åben og lyttende tilgang yder den bedste service for både ledige, fleksjobansatte og virksomheder.
Du trives desuden i en omskiftelig hverdag, hvor få dage er ens, og hvor du med en fleksibel indstilling accepterer, at du ikke ved, hvordan din kalender ser ud om 1-2 uger, da nye opgaver kan tikke ind.
Endeligt er du handlingsorienteret og tør tænke anderledes, når det kommer til at skabe indsatser, der virker.
Du kan også se frem til:
- Grundig onboarding med tilknyttet mentor og buddy, så du får en god start - både fagligt og socialt
- Mulighed for flekstid og hjemmearbejde i det omfang det passer med dine opgaver
- Kort afstand til din nærmeste leder
- Mange sociale aktiviteter - f.eks. sommerfester, julefrokoster, trivselsdage og aktiviteter i Kommunesport og i vores personaleforening mv.
Har vi fanget din interesse?
Så glæder vi os til at modtage dit CV og din ansøgning senest mandag den 21. oktober kl. 8.00.
Samtaler forventes afholdt mandag den 28. oktober 2024.
Tiltrædelse er den 1. december eller hurtigst muligt derefter.
Du er selvfølgelig også meget velkommen til at ringe til teamleder Cita Nielsen på telefon 51 17 36 57, hvis du har spørgsmål.
Løn og ansættelsesforhold
Stillingen er en fast stilling på 37 timer ugentligt.
Jobbet er ikke af akademisk karakter. Løn- og ansættelsesforhold er efter gældende overenskomst med HK eller DS samt principperne for Ny Løn.
Gyldigt kørekort er påkrævet.
Forud for en eventuel ansættelse indhentes referencer.
Udarbejdelse af personprofil
Når du søger stillingen, giver du samtidig tilladelse til at få udarbejdet en personprofil, hvis du bliver indkaldt til samtale. Personprofilen anvendes af ansættelsesudvalget som forberedelse forud for ansættelsessamtalen.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Thisted Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Erhverv og Beskæftigelse - Jobcenter Administratio, Skolegade, 7700 Thisted
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 21-10-2024;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6112440