Bliv en del af Team JobRask og forebyg sygefravær som sagsbehandler

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Hjælp med at forebygge sygefravær som sagsbehandler i Team Sygedagpenges taskforce JobRask

”I vores team bruger vi hinandens kompetencer med henblik på at skabe et højt fagligt niveau, et godt kollegaskab og en god oplevelse for både borgere og virksomheder. Hos os er der mulighed for udvikling, da vi ofte har mulighed for at inddrage nye ideer og kreativitet i opgaveløsningen.”
Sådan fortæller Conny, der er en af vores dygtige sagsbehandlere i Sygedagpengeteamet.

Mød dit nye team
Vi søger en ny sagsbehandler til vores team på i alt 22 medarbejdere, hvoraf nogle beskæftiger sig med sygedagpengeforløb og andre med jobafklaringsforløb.

Her bliver du en del af JobRaskteamet sammen med tre kolleger, som har særligt fokus på at udvikle og implementere indsatser, der har til formål at forebygge og forkorte sygefravær.

Hos os vil du opleve, at der er fokus på din faglige udvikling, hvilket bl.a. betyder, at vi har faste fora for både kollegial og ledelsesmæssig sparring samt makkerskabsmøder, hvor det faglige fællesskab i teamet styrkes. Du vil derudover få forbedret dine kompetencer inden for stresshåndtering gennem et forløb med en stresscoach med sygedagpengebaggrund.

I denne video kan du høre din måske kommende kollega, Renée, sætte ord på, hvorfor hun er glad for at være en del af netop vores team.

Sådan bliver din hverdag
Det særlige ved din rolle og hverdag bliver, at du kommer til at varetage opgaver både med og uden myndighed.

Myndighedsopgaverne består af sagsbehandling i fastholdelsessager, hvor etableringen af et godt samarbejde mellem virksomhed, medarbejder og jobcentret er i centrum f.eks. ved at

  • afholde stresscoachende samtaler med borgere
  • afholde rundbordssamtaler, hvor du har rollen som mødeleder og facilitator for samarbejdet om at finde frem til de gode, holdbare løsninger
Opgaverne uden myndighed og notatpligt består af en aktiv og fremskudt indsats for at forebygge sygefravær f.eks. ved
  • sammen med dit team at udvikle på de indsatser, der søsættes og sikre en god implementering
  • at tilbyde medarbejdere og virksomheder anonym og hurtig hjælp til konkrete problemstillinger, der kan have både fysisk, psykisk og/eller social karakter - dette også ved fællesmøder
  • at passe vores hotline, hvor både medarbejdere og virksomheder kan ringe ind med spørgsmål
Generelt vil opsøgende kontakt og fysisk tilstedeværelse ude på virksomhederne være bærende i din opgaveløsning.

Vi er på udkig efter dig, der
  • er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
  • har erfaring fra sygedagpengeområdet eller med coachende samtaler rettet mod sygemeldingstruede borgere
  • har lyst til at arbejde med nytænkning og videreudvikling af JobRaskindsatsen.
Derudover kan du se dig selv i en servicerende og faciliterende rolle, hvor du med en åben og lyttende tilgang formidler muligheder til både virksomhed og medarbejder.

Du trives desuden i en omskiftelig hverdag, hvor få dage er ens, og hvor du med en fleksibel indstilling accepterer, at du ikke ved, hvordan din kalender ser ud 1-2 uger frem, da nye opgaver kan tikke ind.

Endeligt er du handlingsorienteret og tør tænke anderledes, når det kommer til at skabe indsatser, der virker.

Du kan også se frem til
  • grundig onboarding med tilknyttet mentor og buddy, så du får en god start - både fagligt og socialt
  • mulighed for flekstid og hjemmearbejde i det omfang det passer med dine opgaver
  • kort afstand til din nærmeste leder
  • mange sociale aktiviteter - f.eks. sommerfester, julefrokoster, trivselsdage og aktiviteter i Kommunesport og i vores personaleforening mv.
Du kan læse mere om vores afdeling lige her og mere om JobRaskindsatsen her.

Har vi fanget din interesse?
Så glæder vi os til at modtage dit CV og din ansøgning senest fredag den 16. august kl. 8.00.

Vi forventer at holde samtaler fredag den 23. august.

Tiltrædelse er den 1. september eller hurtigst muligt derefter.

Hvis du har spørgsmål, er du meget velkommen til at ringe til souschef Hanna Bjerregaard på telefon 23 84 40 32 i perioden d. 22. juli - 2. august eller til Teamleder Jane Weber Andersen på telefon 21 45 09 54 fra d. 5. - 16. august.

Løn og ansættelsesforhold
Stillingen er en fuldtidsansættelse på 37 timer ugentligt.

Jobbet er ikke af akademisk karakter. Løn- og ansættelsesforhold er efter gældende overenskomst med HK eller DS samt principperne for Ny Løn.

Gyldigt kørekort er påkrævet.

Forud for en eventuel ansættelse indhentes referencer.

Udarbejdelse af personprofil
Når du søger stillingen, giver du samtidig tilladelse til at få udarbejdet en personprofil, hvis du bliver indkaldt til samtale. Personprofilen anvendes af ansættelsesudvalget som forberedelse forud for ansættelsessamtalen.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Thisted Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Erhverv og Beskæftigelse - Jobcenter Administratio, Skolegade, 7700 Thisted

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 16-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6086999

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet