Sagsbehandler til ny ”taskforce”: styrk vores indsats for at forebygge og forkorte sygefravær

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

“Noget af det, jeg sætter mest pris på ved mit arbejde, er det individuelle møde med borgeren, der gør, at dagene aldrig er ens. Og så er jeg en del af et team, der vægter plads til forskellighed højt, og hvor humor og omsorg for hinanden prioriteres - også i en travl hverdag”.
Det fortæller Anni, der er en af vores sagsbehandlere i Team Sygedagpenge.

Mød dit nye team
Vi søger en sagsbehandler til vores team på i alt 22 medarbejdere, hvor nogle beskæftiger sig med sygedagpengeforløb og andre jobafklaringsforløb.

Her bliver du en del af en nyetableret gruppe i teamet med fire øvrige kolleger, der vil have særligt fokus på udvikling og implementering af vores indsatser for at forebygge og forkorte sygefravær.

Hos os vil du opleve, at der er fokus på din faglige udvikling, hvilket bl.a. betyder, at vi har faste fora for både kollegial og ledelsesmæssig sparring, som du naturligvis også bliver en del af.

Og så vil du få dine kompetencer udviklet gennem forløb med en stresscoach i teamet med sygedagpengebaggrund.

I denne video kan du høre din måske kommende kollega, Renée, sætte ord på, hvorfor hun er glad for at være en del af netop vores team.

Sådan bliver din hverdag
Det særlige ved din rolle og hverdag bliver, at du kommer til at varetage opgaver både med og uden myndighed.

Myndighedsopgaverne består af sagsbehandling i fastholdelsessager, hvor etableringen af et godt samarbejde mellem virksomhed, medarbejder og dig selv/jobcentret er i centrum, fx ved at:

  • Afholde coachende samtaler med borgere
  • Afholde rundbordssamtaler, hvor du har rollen som mødeleder og facilitator for samarbejdet om at finde frem til de gode, holdbare løsninger.

Opgaverne uden myndighed og notatpligt består af en aktiv og fremskudt indsats for at forebygge sygefravær, fx ved:
  • Sammen med dit team at udvikle på de indsatser, der søsættes og sikre en god implementering
  • At tilbyde medarbejderen anonym og hurtig hjælp til konkrete problemstillinger, der kan have både fysisk, psykisk og/eller social karakter
  • At passe vores hotline, hvor både medarbejdere og virksomheder kan ringe ind med spørgsmål.

Generelt vil opsøgende kontakt til og fysisk tilstedeværelse ude på virksomhederne være bærende i din opgaveløsning.

Vi er på udkig efter dig, der:
  • Er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
  • Har erfaring fra sygedagpengeområdet eller med coachende samtaler rettet mod stressramte borgere
  • Har lyst til at arbejde med nytænkning af vores indsatser.

Derudover kan du se dig selv i en servicerende og faciliterende rolle, hvor du med en åben og lyttende tilgang formidler muligheder til både virksomhed og medarbejder.

Du foretrækker en omskiftelig hverdag, hvor få dage er ens, og hvor du med en fleksibel indstilling accepterer, at du ikke ved, hvordan din kalender ser ud 1-2 uger frem, da nye opgaver kan tikke ind, strategier ændres mv.

Endelig er du handlingsorienteret og tør tænke anderledes, når det kommer til at skabe indsatser, der virker.

Du kan også se frem til:
  • Grundig onboarding med tilknyttet mentor og buddy, så du får en god start både fagligt og socialt
  • Fleksibel arbejdstid og mulighed for hjemmearbejde i det omfang, det passer med dine opgaver
  • Kort afstand til din nærmeste leder
  • Mange sociale aktiviteter - f.eks. sommerfester, julefrokoster, trivselsdage, aktiviteter i vores personaleforening mv.

Du kan læse mere om vores organisation her.

Har vi fanget din nysgerrighed?
Så glæder vi os til at modtage dit CV og ansøgning senest den 13. december 2023 kl. 8.00.
Vi forventer at holde samtaler den 18. december 2023. Opstart er den 1. januar 2024 eller hurtigst muligt derefter.

Du er selvfølgelig også meget velkommen til at ringe til teamleder Jane Weber Andersen på telefon 21 45 09 54, hvis du har spørgsmål.

Løn og ansættelsesforhold
Begge stillinger er fuldtidsansættelser på 37 timer ugentligt.

Jobbet er ikke af akademisk karakter.
Løn- og ansættelsesforhold er efter gældende overenskomst med HK eller DS samt principperne for Ny Løn.

Gyldigt kørekort er påkrævet.

Forud for en eventuel ansættelse indhentes referencer.

Udarbejdelse af personprofil
Når du søger stillingen, giver du samtidig tilladelse til at få udarbejdet en personprofil, hvis du bliver indkaldt til samtale.

Personprofilen anvendes af ansættelsesudvalget som forberedelse forud for ansættelsessamtalen.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Thisted Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Erhverv og Beskæftigelse, Skolegade, 7700 Thisted

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5946875

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook