Leder til Løn og Personale

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Motiveres du af høj faglighed inden for løn- og personaleområdet, og trives du med at have en vigtig rolle i en dynamisk og udviklingsorienteret sektion med stor kontaktflade til hele organisationen? Er du eller har du lysten og potentialet til at blive en dygtig leder, og brænder du for løn- og personaleområdet? Så er det måske dig vi søger som ny leder af Løn og Personale i Thisted Kommune.

Løn og Personale hører organisatorisk til Center for Økonomi og Løn, og består af tre sektioner. Udover Løn og Personale er det, Regnskab og Opkrævning samt Økonomi og Analyse. Der er en leder for hver sektion, og sammen med økonomichefen udgør de ledergruppen. Du skal bidrage til et konstruktivt, tillidsfuldt og udfordrende samspil ind i ledergruppen, og sammen skal vi sikre en effektiv ressourceudnyttelse og et stærkt tværfagligt fundament.

I Løn og Personale er der 13 medarbejdere, som varetager løn- og personaleadministration for alle kommunens ca. 5000 ansatte i et stærkt og tillidsfuldt samarbejde med forvaltninger og institutioner.

Det er en spændende lederstilling på fuld tid og på et fagområde i konstant udvikling. Du vil opleve en afvekslende hverdag præget af en uformel og uhøjtidelig omgangstone, og med en god blanding af drift, planlægning, udvikling og ledelse.

Arbejdsopgaverne i Løn- og personalesektionen er bl.a.:

  • Sikker drift vedr. lønopgaverne
  • Konsulentbistand vedr. ansættelsesforhold og lønforhandling i hele organisationen
  • Sagsbehandling og konsulentbistand i de svære personalesager
  • Fortolkning og implementering af overenskomster og lovgivning
  • Løbende drøftelser med KL og faglige organisationer
  • Løbende fokus på digitalisering og optimering af processer i hele sektionen

Om dig
Du har ledelseserfaring eller lysten og potentialet til ledelse.

Du har en relevant uddannelsesbaggrund, og kendskab til Løn- og personaleområdet. Du følger med i den faglige udvikling på området, og du trives i at sætte din viden og faglige kompetencer i spil. Du interesserer dig for kommunens øvrige fagområder, og har en forståelse for beslutningsprocesserne i en offentlig styret virksomhed.

Vi forestiller os en leder, der har nedenstående kompetencer:
  • En relevant baggrund, gerne med kendskab til personalejura
  • Kendskab til kerneopgaverne inden for løn- og personaleområdet
  • Kan yde sparring og rådgivning i løn og personalesager for hele organisationen
  • Kan udvikle og realisere faglige og strategiske målsætninger for afdelingen
  • Det er en fordel, at du har erfaring med personaleledelse og kan tage ansvar
  • Er en stærk kommunikator og formidler
  • Godt og smittende humør

Søg stillingen
Hvis du ønsker yderligere oplysninger om stillingen, så kan du kontakte økonomichef Kai Ørsnæs Christensen på telefon 41 93 03 06 eller kch@thisted.dk.

Vi forventer at afholde 1. samtalerunde den 21. februar 2024, og en mulig 2. samtalerunde den 27. februar 2024. Imellem de to samtalerunder udarbejdes Garuda kompetenceprofil. Du vil i den forbindelse blive inviteret til en dialog om profilen inden du deltager i 2. samtale.

Ansøgningsfrist den 18. februar 2024. kl. 23.59.

Ansættelse pr. 1. april 2024 eller snarest derefter.

Ansættelsesstedet er på rådhuset i Thisted, og aflønning sker efter gældende overenskomst indgået med KL.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Thisted Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Center for Økonomi og Løn, Asylgade, 7700 Thisted

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5979777

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook