Gør en forskel: hjælp ledige i job som sagsbehandler hos Team Job og Fleksjob

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

”Det er fedt at arbejde med ledige fordi ikke to dage er ens, man får mulighed for at arbejde med mennesker med meget forskellige forudsætninger og man er med til at gøre en positiv forskel for de ledige, og sætte fokus på ressourcer og kompetencer frem for begrænsninger. Derudover ser man hurtige resultater af sit arbejde, da mange kommer i job eller uddannelse”

Det fortæller Rikke, der er en af vores sagsbehandlere i Team Job og Fleksjob.

Mød dit nye team
Vi søger en ny sagsbehandler til vores team på i alt 17 medarbejdere, hvoraf nogle beskæftiger sig med ledige på a-dagpenge, nogle med fleksjobvisiterede, nogle med ydelser mens andre bemander receptionen.

Hos os vil du opleve, at der er fokus på din faglige udvikling, hvilket bl.a. betyder, at vi har faste fora for både kollegial og ledelsesmæssig sparring, som du naturligvis bliver en del af, samt makkerskabsmøder, hvor det faglige fællesskab i teamet styrkes.

Du bliver en del af et team, hvor vi hjælper og støtter hinanden og hvor vi har en uformel omgangstone, humor og en oprigtig interesse i hinanden - både fagligt og socialt.

Sådan bliver din hverdag
Din rolle bliver at varetage opgaver som myndighedssagsbehandler.

Myndighedsopgaverne består i at varetage sagsbehandlingen for flere forskellige målgrupper heriblandt ledige på a-dagpenge og fleksjobvisiterede. Din hverdag vil til dels bestå i at afholde vejledende og afklarende samtaler med borgerne, hvor I følger op på konkrete jobopslag og i samarbejde udarbejder målrettede planer, der understøtter borgerens vej mod job eller uddannelse.

Det er din opgave at bidrage til, at ledige finder deres plads på arbejdsmarkedet og at virksomhederne får den arbejdskraft, de har brug for.

Det gør du blandt andet ved at have fokus på:

  • Tydelige jobmål i de planer, der bliver lagt for borgerne
  • Brugen af digitale løsninger og kunstig intelligens i jobsøgningsprocessen
  • Uddannelse og opkvalificering
  • En motiverende tilgang, som hjælper borgerne til at se nye muligheder

Vi er på udkig efter dig, der:
  • Er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
  • Har erfaring fra dagpengeområdet eller fra en a-kasse
  • Har lyst til at arbejde med nytænkning af vores indsatser
  • Har øje for opkvalificering og uddannelse
  • Har et digitalt mindset, som du kan bringe i anvendelse i dit daglige arbejde

Du kan se dig selv i en servicerende og faciliterende rolle, hvor du med en åben og lyttende tilgang formidler arbejds- og uddannelsesmuligheder til forskellige målgrupper.

Derudover trives du i en omskiftelig hverdag, hvor få dage er ens, og hvor du med en fleksibel indstilling accepterer, at du ikke ved, hvordan din kalender ser ud om 1-2 uger, da nye opgaver kan tikke ind.

Endeligt er du handlingsorienteret og tør tænke anderledes, når det kommer til at skabe indsatser, der virker i praksis.

Du kan også se frem til:
  • Grundig onboarding med tilknyttet mentor og buddy, så du får en god start - både fagligt og socialt
  • Mulighed for flekstid og hjemmearbejde i det omfang, det passer med dine opgaver
  • Kort afstand til din nærmeste leder
  • Mange sociale aktiviteter - f.eks. sommerfester, julefrokoster, trivselsdage, aktiviteter i Kommunesport og vores personaleforening mv.
Du kan læse mere om vores afdeling lige her.

Har vi fanget din interesse?
Så glæder vi os til at modtage dit CV og ansøgning senest tirsdag den 23. april kl. 8.00.
Samtaler forventes afholdt mandag den 29. april.
Tiltrædelse er den 1. juni eller hurtigst muligt derefter.

Du er selvfølgelig også meget velkommen til at ringe til teamleder Cita Nielsen på telefon 51 17 36 57, hvis du har spørgsmål.

Løn og ansættelsesforhold
Stillingen er en fuldtidsansættelse på 37 timer ugentligt.

Jobbet er ikke af akademisk karakter. Løn- og ansættelsesforhold er efter gældende overenskomst med HK eller DS samt principperne for Ny Løn.

Gyldigt kørekort er påkrævet.

Forud for en eventuel ansættelse indhentes referencer.

Udarbejdelse af personprofil
Når du søger stillingen, giver du samtidig tilladelse til at få udarbejdet en personprofil, hvis du bliver indkaldt til samtale.

Personprofilen anvendes af ansættelsesudvalget som forberedelse forud for ansættelsessamtalen.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Thisted Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Erhverv og Beskæftigelse - Jobcenter Administratio, Skolegade, 7700 Thisted

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 23-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6027099

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook